اُکسو

اُکسو

اُکسو، (به اسپانیایی: OXO) یک فروشگاه زنجیره ای مکزیکی است، که در سال ۱۹۷۷ میلادی، در شهر مونترری در کشور مکزیک تاسیس شد. این شرکت، با بیش از ۹،۵۰۰ فروشگاه در آمریکای لاتین بزرگترین شرکت خرده فروشی زنجیره ای، در کشور مکزیک به حساب می آید.Oxo
اُکسو

اُکسو

اُکسو، (به اسپانیایی: OXO) یک فروشگاه زنجیره ای مکزیکی است، که در سال ۱۹۷۷ میلادی، در شهر مونترری در کشور مکزیک تاسیس شد. این شرکت، با بیش از ۹،۵۰۰ فروشگاه در آمریکای لاتین بزرگترین شرکت خرده فروشی زنجیره ای، در کشور مکزیک به حساب می آید.Oxo

انتقال فناوری در صنعت خودرو

انتقال فناوری پیشینه خودروسازی در ایران روش های انتقال تکنولوژی شیوه های مدرن انتقال تکنولوژی
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 37
فرمت فایل ppt
حجم فایل 219 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
انتقال فناوری در صنعت خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

 

فهرست مطالب 

مقدمه

اجزای اصلی صنعت خودرو

پیشینه خودروسازی در ایران

انتقال فناوری

چند مدل ارائه شده جهت انتقال فناوری

2 شاخص مهم در انتقال فناوری

سه جنبه ی مهم شیوه های انتقال تکنولوژی

برخی از عوامل تاثیرگذار برنحوه انتقال تکنولوژی

روش های انتقال تکنولوژی

شیوه های مدرن انتقال تکنولوژی

نگاهی به شرکت های خودروساز داخلی و تکنولوژی های انتقال یافته در آن ها

جمع بندی

 

 

 

مقدمه

 

صنعت خودرو به دلیل ارتباط با بیش از 60 صنعت دیگر ، به «لوکوموتیو صنایع»مشهور است.

صنعت خودرو، به لحاظ نقش حساس آن در چرخه زندگی افراد جامعه، ضریب سودآوری بالا، اشتغالزایی و گردش مالی وسیع، مورد علاقه و رقابت بسیاری از کشورها و شرکتهای بزرگ بین المللی میباشد. این صنعت به سبب پیوند عمیقی که با سایر بخشهای اقتصادی و صنعتی دارد و همچنین از پیشرفته ترین تکنولوژی جهان بهره مند میباشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است . صنعت خودروسازی یکی از مهمترین صنایع ایجادکننده ارزش افزوده در اقتصاد هر کشور میباشد. این صنعت به دلیل دارا بودن حلقه های پیشین و پسین و گسترده بودن زنجیره تأمین آن، در برخی از کشورها جز صنایع مادر و استراتژیک قلمداد میگردد و دارای پتانسیل بالایی در ایجاد اشتغال و نقشی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی، صنعتی و فناوری کشور ایفا میکند. با این وجود، صنعت خودرو در کشور همچنان با مشکلات بسیاری مواجه میباشد، به طوری که به رغم تجربه بیش از 40 سال ،هنوز جایگاه مشخص و قابل اتکایی در ساختار اقتصادی و صنعتی کشور ندارد. 

 

 

پیشینه خودروسازی در ایران

 

 

اولین بار در سال  1280دو دستگاه اتومبیل کالسکه ای از بلژیک مقدمه ای برای حضور خودرو در ایران شد

 که با سرعت نسبتا  بالایی متقاضیان خود را پیدا کرد. با گذشت کمتر از 20 سال، تعداد خودروهای موجود

در کشور  به  بیش از یکهزار و در سال 1324  به بیش از ده هزار دستگاه رسید. ورود صنعت خودروسازی

به داخل کشور از سال 1336 و با تاسیس اولین کارخانه مونتاژ خودرو در ایران اتفاق افتاد. از آن پس

تحولات این صنعت در ایران رامیتوان به 4 دوره ی کلی تقسیم کرد:

 

1- سال 1356-1336:

با همکاری خودروسازان اروپایی و امریکایی، صنعت مونتاژ خودرو وارد ایران شد   .در اواخر دهه ی

30 کارخانه های کوچکی برای مونتاژ محدود خودروهای جیپ و فیات شکل گرفتند تا اینکه به طور

جدی تر کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال در 12 مهرماه 1341 ایجاد ودر 28 اسفند 1342مورد بهره

برداری قرار گرفت.

 

و...................

 

فایل پاورپوینت 36 اسلاید